Ångerrätt och returer

Hos oss har du 14 dagars öppet köp, förutsatt att förpackningen är obruten och varan är i ursprungligt skick.

 

Ångerrätt

Vi på filters4Spas.se vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Därför ger vi dig alltid öppet köp i 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den inte är använd eller uppackad ur sin original förpackning. Om en vara är felexpedierad eller är behäftad med något fel byter vi självklart ut den och står för returportot. Ingen bytesrätt på öppnade förpackningar.

I paketet som Du skall skicka tillbaka lägger du en lapp med information om vad du skickar tillbaka samt varför. Vi behöver även ditt kundnummer eller personnummer på den lappen för att hitta dig hos oss.

Paketet skickar du till:

Filters4Spas
C/o Victory Spa Bad & Sanitet AB
Tagenevägren 21
 425 37  Hisings Kärra

Tänk på att byten är kostnadsfria hos oss om Du beställer andra produkter istället.

Så här gör du vid Retur/Byte

Vid retur debiteras du 59: - i returporto i efterskott vid returåterbetalningen. Vid byten och reklamationer bjuder vi på returportot. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss.

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Tänk på att pengarna går tillbaka på samma datum då du en gång gjorde din beställning. När du gör ett kontoutdrag eller ringer din bank får du se tillbaka i transaktionerna.

Betalningar & Återbetalningar

  1. Om du har betalt med kort kommer pengar för returskickade bytesvaror återbetalas till ditt kort ca 10 dagar efter att vi erhållit din bytesvara.
  2. Om du har beställt mot faktura ska du dra av för returskickade bytesvaror och faktureringsavgift på den första fakturan och sedan betala resterande belopp. Du erhåller ett Returmail när vi mottager returen där detta fakturasaldo framgår. Du erhåller sedan en ny faktura med den nya leveransen, denna betalar du separat.
  3. Om du redan har betalt fullbetalt den första fakturan ska du vända dig till www.klarna.com för att få en återbetalning av dem. I och med att vi säljer fakturorna till en extern part har vi i nuläget ingen möjlighet att ”kvitta” en betald faktura mot en obetald faktura.

 

Obs. Normalt tar det ca en till två veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.

 

Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fel levererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 60 dagar. Vi står självklart för frakten vid fel leveranser samt reklamationer.

Din reklamation eller fel levererade vara skickar du i retur till följande adress:

Filters4Spas
C/o Victory Spa Bad & Sanitet AB
Tagenevägren 21
425 37 Hisings Kärra

OBS!

Vid en reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer. Vid eventuell tvist kommer F4S följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer!

 

Ej uthämtade paket

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från uthämtningsstället, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad totalt 250 SEK. Faktura skickas ut inom 3 dagar från datumet då det outlösta paketet registrerats hos oss. 

 

Kontakta oss om du vill returnera en vara. Klicka här för att kontakta Filters4Spas.se »